Ahir al vespre em vaig trobar l’Elena Kervinen al Passeig de
Gràcia. Em vaig alegrar molt de veure-la, va ser
reconfortant retrobar-me amb la seva aurèola nòrdica i etèria. Des de que va traspassar la seva galeria no
la veig tant sovint. De fet, trobo a faltar les exposicions que feia, majoritàriament
d’artistes del seu país, Finlàndia. Eren una mostra de subtilesa, de
refinament, de bon gust. Quan ella i el
seu marit, en Josep Mastuset -tots dos artistes- van deixar La Galeria, van
pensar en la possibilitat de marxar al Canadà una temporada. Ella havia
trobat una casa preciosa per internet i
estava il.lusionada en la possibilitat de comprar-la i anar-hi a viure. Estava
al territori del Yukon, a l’extrem nord-oest del Canadà –l’ideal de Nord d’en Glenn Gould. Me’ls imaginava
allà perfectament, en una caseta de fusta, aïllats del món, centrats només en
el seu art espiritual. Tot i que a primera vista no ho sembli, hi ha un gran
paral.lelisme entre l’art de tos dos. Ahir em va dir, però, que de moment,
aquest projecte el tenen aparcat.
Tinc tres precioses obres de l’Elena: dos olis sobre fusta que em va regalar i un dibuix a llapis sobre marbre que li vaig comprar en una exposició que va fer a la seva galeria. M’agrada veure-les sempre, les dues fustes les tinc al menjador i el marbre, al damunt de la tauleta de nit: un paisatge que sembla de boira o de fum enmig del que s’alça un castell, el seu castell. Un paisatge que, el miris quan el miris, sempre parla sobre les profunditats de l’ànima.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada