tag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post6763431005676944699..comments2024-03-28T12:28:30.570+01:00Comments on El quadern robat: A propòsit d'una novel.la de Peter CareyAnna Belsahttp://www.blogger.com/profile/16215824294326523111noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-28303953969445273782013-09-14T16:06:02.593+02:002013-09-14T16:06:02.593+02:00Per gaudir de l'art es necessita, efectivament...Per gaudir de l'art es necessita, efectivament, una certa pausa. També crec que l'art s'ha de deixar reposar, deixar passar un temps, abans de fer cap judici. Potser sí que la pressa és una mala companya. A la vegada, però, a tots aquells que pretenen ser uns entesos sense ser-ho (els fantasmes, en el món de l'art, estan a l'ordre del dia), aquesta tendència a la informació superficial els va d'allò més be. La frase que va dir la directora d'una galeria d'art de Barcelona : "no m'interessa que l'art sigui bo, sino que sigui allò últim", és prou significativa. Aquesta dona, analfabeta titulada, s'ha ben aprofitat de la conjuntura que descrius en el teu comentari. La superficialitat de la informació és un vestit fet a mida per a tots els que estan en fals, per a tots els que fingeixen ser allò que no són. Mentrestant, la resta, a morir-se de fàstic (sobretot si no són tant malparits com ells/elles).Anna Belsahttps://www.blogger.com/profile/16215824294326523111noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-20606324586682289042013-09-14T13:25:31.670+02:002013-09-14T13:25:31.670+02:00Sobre el que dius dels ben informats penso que una...Sobre el que dius dels ben informats penso que una cosa que passa avui és l'excés d'informació i el poc temps que es té per pensar i reflexionar sobre allò que reps. Poc temps que la gent vol prendre's per reflexionar. Una mica tots plegats ens anem inflant de coses que arrepleguem per internet o altres mitjans. Caldria pausar-nos més i analitzar el que veiem, l'art en aquest cas.<br /><br />Hi ha com una ànsia de ser a tot arreu i s'acaba fent un zàping de tot, cremem massa aviat el que s'ha viscut en un dia i ja es vol una altra cosa. De tota manera si el que fas ho fas gaudint-ne ja estarà bé. La il·lusió és el que no s'ha de perdre mai en qualsevol acte que es fa. Joaquim Belsahttps://www.blogger.com/profile/16263559576235182497noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-31590809705175275882013-09-12T16:51:33.981+02:002013-09-12T16:51:33.981+02:00Uuuuiii!, jo no me'n fiaria gaire d'aquest...Uuuuiii!, jo no me'n fiaria gaire d'aquests comissaris emergents. Pensa en qui els ha donat el premi, per tant podem apostar alguna cosa en que seran tots del mateix bàndol. Per altra banda, quins han estat els seus mestres? El panorama és desolador. Podem confiar en que hi hauran comissaris emergents amb un criteri diferent? O si més no, amb criteri i prou?<br /><br />Pel que fa a les compres, et puc assegurar que no hi havia res sota ma. Pensa que els que compren, ho fan segurs de comprar el millor del millor. Una vegada més, sempre ha estat un problema de criteri; o sigui, un problema de model. Els que mouen els fils en saben molt (de moure els fils, vull dir)Anna Belsahttps://www.blogger.com/profile/16215824294326523111noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-87244087368720335632013-09-12T13:19:55.863+02:002013-09-12T13:19:55.863+02:00Com sempre, excel•lent el teu article. Incisiu i p...Com sempre, excel•lent el teu article. Incisiu i penetrant en un tema com es una galeria d’art. Fins i tot sembla com un “combat de boxa”: art versus interessos creats, perquè en realitat els “ben informats” responen a una tàctica molt concreta, basada en lo econòmic, profitós i situació en podríem dir mediàtica dins el sector galerístic. I curiosament, els “ben informats” estan perfectament ben relacionats amb els estaments públics, dels que en treuen bones subvencions –o en treien – que contrarestaven la manca de vendes, davant uns criteris més que dubtosos de qualitat. <br /><br />Es ben sabut que una coneguda sala d’Art de Barcelona, de mes de 130 anys, durant el mandat del tripartit a la Generalitat, va rebre quantioses prebendes monetàries. Imagina d’altres.<br /><br />Interessant la teva explicació sobre la mostra “Nuages” en comparació amb Art, Dos Punts. Però no em de pensar en els criteris de selecció, sinó d’adquisició. Quines raons per “sota mà” han impulsat a comissares “il•lustrats” de comprar segons quines peces, amb els diners dels impositors de la Caixa – i els interessos de les hipoteques - fins a tal punt que en l’exhibició de moltes d’elles es veu una enredada com una catedral.<br /><br />De totes formes, crec que el Caixaforum ha advertit aquesta “presa de pel”, i curiosament per la temporada 2013-2014, les exposicions d’art contemporani del seu fons aniran a càrrec dels guanyadors del premi “Comisart” que l’entitat va convocar a principis d’any. O sigui, que amb el que costa pagar a un “comissari independent, ben informat i de prestigi” per muntar una exposició, en tindran 3 i encara els hi sobrarà. I amb l’excusa de donar una oportunitat “a comissaris emergents”, ajusten el pressupost de l’obra social. Per tant, crec que molta gent relacionada amb l’entorn contemporani del Caixaforum, ho començarà a tenir pelut.<br /><br />I ja m’agradarà veure que passarà amb el MACBA. A veure si al final l’acabarà gestionant el Caixaforum, per quatre calerons, i així la Gene se’l treu de sobre. Per tant, pot ser els “ben informats” s’hauran de deixar el melic, per mirar al seu voltant. La crisi, pot ser amb això, pot ser positiva, ves per on. Per tant, benvolguda Anna, no deixis d’emocionar-te en parlar d’un artista, que jo també ho faig, amb molta honra. I sentim-nos orgulloses de no pertànyer als “ben informats”, però d’estar a l’aguait del que passa. Pot ser haurem de fer cas a aquell refrany hindú: “Queda’t al portal de casa teva i veuràs passar el cadàver del teu enemic”. Una mica fort, però agafem només la metàfora.<br /><br />Per cert, he pres nota del nom del llibre. Pel que veig tant aquí com a les antípodes passa el mateix amb l’art.<br />Marta Teixidóhttps://www.blogger.com/profile/08594071442305495402noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-794562402959863272013-09-12T11:15:14.094+02:002013-09-12T11:15:14.094+02:00El que ens falta, Jordi, és gent que s'emocion...El que ens falta, Jordi, és gent que s'emocioni com nosaltres i es decideixi a comprar art. Potser aquesta gent existeix, i degut al panorama que tenim s'ha posat d'esquena a l'art contemporani. Si els nostres museus i institucions fessin exposicions com les d'Arles, i les galeries es deixessin encomanar d'aquesta tendència fresca i imaginativa, potser fariem un públic nou. Però com que la tendència és la que és, i les institucions s'entossudeixen a seguir-la... així estem. Saps que he fet exposicions molt bones (de l'any passat cap a endarrera), i no he tingut la resposta que esperava i que potser, qui sap!, m'hauria estalviat tot el que ha vingut després. Amb aquest panorama... qui s'arrisca?. Podria enumerar-te unes quantes galeries que, fent exposicions extraordinàries, han hagut de tancar. Quan no hi hagi més remei, però, ens haurem d'arriscar! Compto amb tu!.Anna Belsahttps://www.blogger.com/profile/16215824294326523111noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-5230143805884041222013-09-12T00:26:50.651+02:002013-09-12T00:26:50.651+02:00Llàstima llàstima perquè hem passat uns dies a la ...Llàstima llàstima perquè hem passat uns dies a la Provença i m'hauria pogut deixar caure de nou per la bonica ( i caluorsa !) ciutat d'Arles.<br />He anat al web del museu Réattu i hi he vist una obra d'una artista que conec de fa temps i que m'agrada molt, la Susanna Hesselberg.<br />De la resta del que dius, que dir-te! comparteixo, comparteixo. I a mi també em passa que puc arribar a emocionar-me amb l'obra d,un artista, inclús si es tracta d'un artista viu !! i això, m'has de reconèixer, per un artista es molt poc usual.Jordi Casañashttps://www.blogger.com/profile/00918437458471043564noreply@blogger.com