tag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post4016217738258427872..comments2024-03-28T12:28:30.570+01:00Comments on El quadern robat: Les realitats alternatives de Pierre Huyghe i Mario SoriaAnna Belsahttp://www.blogger.com/profile/16215824294326523111noreply@blogger.comBlogger4125tag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-2997064607711802372014-05-26T13:34:32.295+02:002014-05-26T13:34:32.295+02:00M'ha comentat en Mario Soria que a ell no li a...M'ha comentat en Mario Soria que a ell no li agrada parlar de les seves obres, si no que cada espectador decideixi i trobi el que a ell li sembli. M'ha dit que ell s'identifica més amb el surrealisme pop o Lowbrow. Pel que fa a aquest quadre, diu que l'home es disfressa de conill per ser com els altres, però que en la intimitat del seu ésser hi ha un món únic i particular. <br /><br />Jo crec que tant en el cas de Huyghe com en el de Soria, estem al davant d'una mena de surrealisme subversiu, que es questiona intensament les coordenades de la nostra societat i del comportament humà en aquest punt de la història. <br /><br />Pel que fa al video de Huyghe, et puc assegurar que l'atmosfera que crea t'atrapa des del primer segon. Fa la sensació de que identifiques tot perfectament (la construcció, la celebració posterior), però a la vegada tens la sensació de que ha estat filmant alguna cosa que s'esdevindrà d'aquí a cent anys.<br /><br />Una abraçada,Anna Belsahttps://www.blogger.com/profile/16215824294326523111noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-1135428306535608852014-05-26T11:54:48.639+02:002014-05-26T11:54:48.639+02:00Veritablement l’obra de Soria convida tant al plan...Veritablement l’obra de Soria convida tant al plantejament que tu expresses en el teu article, com a la reflexió intel•lectual i artística.<br /><br />Vista l’obra, a primer cop d’ull em recorda estèticament René Magritte, però Soria com artista del segle XXI, fa una composició molt més agosarada, críptica i critica. <br />Si només ens basem en l’observació i contemplació de la peça, Soria mostra clarament la petitesa de l’ésser humà que pretén controlar el món, anant cap a l’estratosfera, mitjançant la feble subjecció de globus i astronautes, mentre s’allunya de la seva essència i concepte humà i espiritual. És a dir, de la intel•ligència i ànima platonianes que tu comentes.<br /><br />Curiosament utilitza per expressar aquest singular entorn oníric, una gama de verds – color d’esperança, d’harmonia, de creixement , de frescor, d’exuberància i fertilitat, i curiosament, te un alt sentit emocional. Per tant, en Sòria creu en la possible renaixença del creixement humanístic, i ens ho proposa obertament, tot i que l’home en encorbatat amb vestit negre i cap de conill, estigui massa present en les nostres vides i ens les controli. No obstant, el camí ben definit, tot i les corbes, ens convida a un guiatge específic.<br /><br />És important també destacar la textura de l’obra, i aquest sentit pop art que tu identifiques amb l’acabament del quadre.<br />No puc parlar respecte a la filmació que indiques de Pierre Huyghe, però em resulta fascinant aquest animals dels bosc com contemplen els canvis radicals del seu entorn, i desprès veuen als humans disfressats d’animals, o sigui d’ells mateixos. La lògica dels animals d’aquesta filmació és molt més implícita que la dels humans, que molts cops fem autèntiques bestieses.<br /><br />Bé, una obra que permet iniciar un debat que podria portar a connotacions filosòfiques i intel•lectuals interessantíssimes, però que malauradament només participaria una minoria; el pensament i l’assaig han estat substituïts pels economistes, i les seves imprevisibles previsions, analitzades dels del passat i mai encertades en el futur.<br />Marta Teixidóhttps://www.blogger.com/profile/08594071442305495402noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-60097457443516595282014-05-26T11:19:14.489+02:002014-05-26T11:19:14.489+02:00No te preocupes, querida Ohma, a mi me ha pasado l...No te preocupes, querida Ohma, a mi me ha pasado lo mismo más de una vez. Ni los robots de Google son infalibles!<br /><br />Es cierto que hay semejanzas en las obras de algunos artistas, y más si son coetáneos. Los artistas son personas con una sensibilidad muy afinada y saben captar las ondas del tiempo en que viven. Esto ha pasado en todas las épocas. A mi me llamó la atención que fueran artistas tan diferentes en cuanto a las disciplinas que practican, porque uno es un videoartista y el otro es un pintor. También me pareció remarcable el hecho de que Huygue es un artista con mucho prestigio entre las galerías e instituciones públicas; hace pocas semanas, el Macba de Barcelona proyectaba un video suyo. Mario Soria es conocido en círculos más reducidos, aunque los que le conocen aprecian mucho su obra. La poética que subyace en la obra de ambos, sin embargo , es la misma ( o mu parecida).<br /><br />Ánimos!. Ya sé que no es consuelo, pero yo también decaigo muchas veces.<br /><br />BicosAnna Belsahttps://www.blogger.com/profile/16215824294326523111noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-3829356173215771429.post-35062055746014072792014-05-26T11:01:05.749+02:002014-05-26T11:01:05.749+02:00Días atrás te quise dejar un comentario en la ante...Días atrás te quise dejar un comentario en la anterior entrada. Dos veces lo escribí y eran largos porque el tema daba para decir mucho pero se perdieron por el mundo de Internet.<br />Me parece muy normal que muchas obras se asemejen porque aunque el mundo imaginativo es infinito las herramientas que manejamos para reflejarlo son para todos las mismas.<br />No ando con mucho ánimos, Anna, pero que sepas que te sigo.<br />Una forte abraçada.Mariahttps://www.blogger.com/profile/06729292848597624218noreply@blogger.com